אין לכם פריטים בסל הקניות

סכום ביניים: 0 ₪

אבקות חלבון

אבקות חלבון

כל מתאמן או מרים משקולות שנכנס לראשונה לחדר כושר שומע, רואה או נתקל במושג אבקות חלבון שהוא בעצם אחד מתוספי התזונה הנמכרים, הפופולאריים והטובים ביותר לצריכה סביב ביצוע פעילות גופנית.

 

אז מה זה בכלל אבקת חלבון?

אבקת חלבון היא למעשה אבקה בטעם עשיר ובמרקם חלק בעלת ריכוז גבוה במיוחד של חלבון. יש אבקות המכילות נטו חלבון, יש אבקות חלבון המשלבות בין חלבונים לפחמימות ויש כאלה אליהן מוסיפים כל מיני רכיבים נוספים כמו חומצות אמינו מסוג BCAA, חומצת אמינו גלוטמין, קריאטין, נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים ועוד. ההבדלים בין האבקות השונות באים לידי ביטוי בסוג החלבון: חלבון מי גבינה הנספג בגוף בקלות ובעל מנגנון מהיר המאפשר זרימה מהירה של חומצות אמינו לשרירים, חלבון קזאין עם מנגנון ספיגה איטי המאפשר זרימה איטית וקבועה של אותן חומצות אמינו ויש גם אבקות חלבון המשלבות מגוון רחב של חלבונים מסוגים שונים כמו חלבון החלב, חלבון הביצה ועוד. הבדל נוסף הוא בכמות החלבון שהגוף מקבל למנת הגשה כאשר הממוצע נע בין 22-29 גרם חלבון למנת הגשה.

 

למה אני צריך אבקות חלבון?

בזמן פעילות גופנית, למעשה כל פעילות גופנית אך הדגש כאן הוא על הרמת משקולות, השרירים שלנו עוברים תהליך הרסני. הם מתאמצים, הם נשחקים ולכן הגוף משתמש לא רק בפחמימות שיש לנו בגוף למטרת אנרגיה אלא גם בחלבון שכן ברגע מסוים המאגר האנרגתי שלנו נגמר. מסיבה זו, הגוף שלנו דורש הרבה יותר חלבון מאדם רגיל שלא מתאמן או מתאמן בעצימות נמוכה שכן לחלבונים יש תפקיד חשוב שקשור לבניית הרקמות של השרירים ולכן צריכת כמות מוגברת של חלבון עוזרת לגוף להשתקם אחרי התהליך ההרסני שכביכול הוא עבר זאת במטרה לבנות את מסת השריר שלנו ולפתח את הגוף. 

 

יתרונות של אבקת חלבון

  • אבקות חלבון מכילה כמות גבוהה של חלבון בהשוואה למוצרים אחרים כמו טונה, חזה עוף, ביצים וכדומה. היא מאפשרת לנו לקבל את מנת החלבון שאנחנו צריכים ישר אחרי האימון בלי להתכונן לכך, פשוט לערבב בתוך שייקר לנוזל כמו חלב, מיץ או מים ולשתות.
  • אבקת חלבון מגוונת לנו את התפריט והיא גם טעימה, כך שזה נחמד מדי פעם לצרוך חלבון שהוא לא מבוסס על מוצרי חלב, טונה, חביתה או חזה עוף.
  • אבקת חלבון מכילה רכיבים נוספים התורמים הן לתהליך ההתאוששות של הגוף והן מסייעים לנו בשיפור הביצועים שלנו בין אימון לאימון.
 
למעוניינים קיימות גם אבקות חלבון כשרות 

 

מתי לצרוך?

ובכן זה תלוי בגורמים רבים כמו משקל הגוף שלנו, הרכיבים שיש באבקה ובמטרות שלנו. לרוב נהוג לצרוך את מנת ההגשה בסמוך לאימון, עד שעה מתומו, אך יש ספורטאים שמחלקים את המנה שלהם לשתיים או שלוש. שליש מנה שעה וחצי לפני האימון, שליש מנה בזמן האימון ושליש מנה אחת בסיום האימון.

 

אבקות חלבון - האם זה בריא?

ובכן, זה תלוי באיזו אבקת חלבון אנו בוחרים. אם נלך על אבקות חלבון שאינן מכילות סוכרים פשוטים, חומרים משמרים וצבעי מאכל, בהחלט נהנה מרכיבים איכותיים שהם בריאים.

 

 

21 מוצר(ים)

21 מוצר(ים)